dinsdag 4 augustus 2015

Verlaat Koker festival!

Deadline niet gehaald dus een verlaat kokertje....
Maar de vakantie moet nog komen, dus daarvoor niet verlaat. Want voor wie het zich nog kan herinneren.... ik wilde een kokertas maken voor de wc-rol op de camping. Om niet met een wc-rol over sommige campings te hoeven lopen naar het toiletgebouw, maar met een hip tasje waar zich toevallig de wc-rol zich in bevind,... eventueel in gezelschap met wat vochtige doekjes.
Achterkant kokertas
Voor de buitenkant koos ik geplastificeerd katoen, afneembaar dus veilig te plaatsen in een wat vervuild of nat toiletgebouw. De wcrol blijft droog en schoon. Na afloop de buitenkant indien nodig afnemen met een hygiënisch doekje o.i.d. en het is weer klaar voor volgend gebruik. 
De voering is een bijpassend katoentje welke ik beide op de stoffenspektakel op de kop tikte bij Stoffendienst.

Omdat ik graag wilde dat de koker rechtop bleef staan gebruikte ik als versteviging Soft and Stable die ik bij Mamarieke kocht. Ipv aan de buitenkant heb ik de soft and stable aan de voering gestikt. Ik was bang dat het samen met geplastificeerd katoen te dik zou worden.
En natuurlijk kon een paspel ook niet ontbreken.
Daardoor heb ik het mezelf niet gemakkelijk gemaakt want het werd een heel pakket zo onder de naaimachien door!
De maten van de koker paste ik op de wc-rol aan. Veel kleiner had het ook niet gemoeten want het keren was een hele klus!
In het boek staat alles duidelijk beschreven. Het was wel even een zoektocht waar wat geschreven stond. Zoals al gewaarschuwd in het boek, er werd flink wat gebladerd tussen de hoofdstukken en betreffende bladzijden. Maar door rustig te blijven en stap voor stap door te werken zat de koker vanmiddag in elkaar. Mooi exemplaar... al zeg ik het zelf ;-)

3 opmerkingen:

Leuk dat je een berichtje achterlaat!