dinsdag 10 maart 2015

Recht op recht, maar niet voor meisjes met ronde buikjes :-)

Ik was heel benieuwd, een shirtje dat alleen uit rechthoeken werd gemaakt... Ik zag al enkele hele mooie versies passeren! Dus begon ik er ook aan!

Sinds deze week ben ik de eigenares van een Omnigrid, het perfecte hulpmiddel om heel makkelijk en snel rechthoeken te tekenen! Patroontekenen ging heel vlot, stof knippen zowaar nog vlotter!

Vol goede moed begon ik eraan, maar al heel snel zat ik vast bij stap 10. Gelukkig kan je op het www beroep doen op lieve naaiende vriendinnen. Ik werd geholpen door de mevrouw achter Inspinration! Ik tekende mijn loodlijn verkeerd en dan kan je natuurlijk niet juist omstrijken. Voor diegene die het nog gaan maken: extra tip bij stap 7:



De loodlijn moet je dus tekenen op de vouwlijn!!

Het middenvoorpand werd een tweede keer geknipt en dan ging het heel vlot! Spijtig genoeg, past het shirtje helemaal niet goed! Ondanks het feit dat de maat volgens de matentabel zelfs nog ruim zou moeten zijn, spant het rond haar buikje! Geen recht op recht dus voor meisjes met ronde buikjes!

Hopelijk kan ik er een meisje zonder rond buikje een plezier mee doen, want ik vind hem wel schattig!


Stofje: Wicky Pikes - Soft Cactus

Meer lezen? http://vitess82.blogspot.be/

4 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een heel leuk en schattig shirtje geworden. Lekker zomers stofje heb je gekozen. Wat jammer dat het niet goed past! Ik ben vanmorgen ook begonnen met patroontekenen voor dit project, dus hoop het ook vlot in elkaar te hebben zitten. Bedankt voor de tip met de loodlijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je tip met de geodriehoek, waarschijnlijk help je er andere dames mee. Jammer van het te ronde buikje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig hemdje. Denk je dat je nog een nieuwe gaat maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik denk het niet, denk dat er een reden is waarom patronen toch niet uit rechthoeken gemaakt zijn :-) Ik hou me voortaan aan gewone patroontjes voor kleertjes!

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!