zondag 1 maart 2015

Rechthoekig tuniekje van Kathleen

Kathleen mailde haar bijdrage naar het emailadres van de Zo Geknipt! Sew Along:

Met een favoriet stofje waar ik ook al eerder een rokje met elastische tailleband mee had gemaakt, wilde ik graag bijpassend het rechthoekig t-shirtje maken. 

Mijn dochter wilde echter véél liever het tuniekje ... dilemma dilemma ... maar na heel wat meet- en rekenwerk bleek ik net voldoende stof te hebben voor het tuniekje ...

 Bovenaan heb ik de knoopsgaten weggelaten, knopen naaien, daar hou ik niet van en heb dan ook voor de gemakkelijke oplossing gekozen : nl kamsnaps. Ik heb er maar 2 gebruikt, omdat ik 4 een beetje te klassiek vond op dit modelletje. 2 zijn voor haar voldoende om haar hoofd er vlot door te krijgen.

Nu nog bijpassende broekkousen en dan ben ik zeker dat ze niet zal wachten tot in de lente om dit te dragen! Lore blij, mama blij :-)

Alweer een fijn project! Het rechthoekig t-shirtje zal ik zeker ook nog maken, want ik vind het voor meisjes echt een heel leuk en mooi model.


3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er mooi en goed uit! Erg leuk!
    Knopen en knoopsgaten....ook dat zal voor mij de eerste keer worden, net zoals de rits vorige maand de eerste keer was....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee om kamsnaps voor dit leuke tuniekje te gebruiken. Voor kinderen wel zo handig. Het tuniek staat haar prachtig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden en erg leuk met de kamsnaps die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!