Posts tonen met het label Ammelientje. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ammelientje. Alle posts tonen

zondag 4 augustus 2013

Mandje Krokantje ... met veel vertraging

Deze werd al een heel eind geleden gemaakt... na een vrij lange zoektocht naar voldoende groot knutselrubber (lang leve De Bannier, boe Ava & co). Het maken verliep snel en vlotjes: een leuk projectje!
Spijtig dat ik het eigenlijk weinig gebruik...


ps.1: Ik overweeg om een kleinere variant te maken voor naaispulletjes of zo, maar zit nog wat in de knoei met welke delen van het patroon dan wel verschaald en welke beter niet...
ps.2: Ook een andere piste is een mandje zonder drukknoppen maar vb met nestelogen en lintje er doorheen. Als ik ertoe kom om ook dit project op mijn ellenlange to do lijst te verwezenlijken, krijgen jullie de primeur!

maandag 24 juni 2013

Zwemzak voor een lentefeest

Loek vierde zijn lentefeest en het leek me wel wat om het centje 'anders' te verpakken: in een zwemzak vb. (direct het ideale excuus om dit recept eens uit te proberen). Het stofje kiezen verliep in een wip want met pasen maakte ik reeds een pennenzak voor hem met diezelfde tractor-stof (gekocht van Stoffen VanLeuven).

Het moeilijkste aan het hele recept vind ik de binnenzak: de toile cirée (of zoiets, gevonden bij IKEA) had de neiging om te schuiven bij het stikken... Bijna was ik de openingen vergeten voor het koord... De nestelogen werden er door mijn schat stevig in het gehamerd :-)

maandag 8 april 2013

Boekenkaft rond een schriftje

Het heen-en-weer boekje dat onze onthaalmoeder hanteert is niets meer dan een schriftje waar dagelijks een blaadje in geplakt wordt... De enige persoonlijke touch, vooraleer ik me uitleefde, was een foto van mijn dochters die vooraan erop geplakt was.

Ik maakte dus eerst een opening (cf. techniek bij hoesje voor zakdoekendoos) zodat de foto zichtbaar zou blijven. In een moment van verstrooidheid knipte ik de stof voor de buitenzijde 2 cm tekort... En besloot er dus maar een strookje van de voeringstof onder te hangen (improvisatie hé!)

Een knoop had ik evenmin in huis dit weekend en dus fabriceerde ik er maar eentje met de voeringstof rond. Leuk qua visueel effect maar niet handig want de knoop schuift steeds naar onder en is te dik. Dat eerste kan ik nog oplossen door hem op de elastiek te naaien.


dinsdag 12 februari 2013

Recept 10: de eerste kennismaking

't Moet ergens november geweest zijn, toen ik het boek kocht. Als eerste probeerde ik direct recept 10 en in mijn enthousiasme las ik "diagonaal" doorheen de uitleg, laat staan dat ik on-line errata consulteerde: ik foeterde dus behoorlijk op het beleg en de onderste naad ziet er niet uit door het niet respecteren van de naadwaarden. Desalniettemin vind ik het een superleuk zakje dat steevast in mijn handtas zit en al erg vaak gebruikt werd!
 















De stoffen via Van Leuven, knoop bij Veritas.

maandag 4 februari 2013

Januari met 4 dagen vertraging :-$

Hoi, ik ben Amélie (soms ook Amme of Ammelientje) en wil ook meedoen!

De hoes voor de zakdoekendoos is al een hele eind klaar... maar de foto's lieten nog even op zich wachten. De hoes wordt dagelijks "gebruikt" in de kamer van ons dochtertje, Eva (intussen bijna 2 maand oud, zowel de dochter als de hoes ;-)).

Iedere keer er een nieuwe doos in gehuld wordt, draaien we de hoes binnenstebuiten.