Posts tonen met het label Davina. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Davina. Alle posts tonen

zondag 16 augustus 2015

poppendraagzak - project 7

Mijn dochter herinnert zich meer dan ik. Zoals het feit dat ik een poppendraagzak ging maken voor haar. In dat flamingostofje :)

Voor de sewalong was de planning super. Augustus was de maand waarin we de poppendraagzak gingen maken. Tot nu toe zag ik er echter nog geen enkele passeren... Komaan dames! ;-)

Het vinden van klikgespen van 1.5cm was de moeilijkste opgave.
Bij Veritas waren de kleinste klikgespen 2.5cm en dus moest ik wachten tot Topknop terug open was na hun vakantie. Daar vond ik er uiteindelijk van 2cm.
Het flamingostofje had ik nog liggen van mijn kleedje, het andere stofje lag al heel erg lang in mijn stoffenbakken en was al een restje van een restje van een restje :)

Het in elkaar zetten viel eigenlijk super goed mee, het was alleen even goed nadenken over hoe die lintjes vast te zetten in de kliksluitingen zodat ze goed aangetrokken konden worden.
De uitleg is zeer goed en ik had meestal aan de foto's genoeg.

Bij het 'passen' merkten we dat Sam haar babybjornpop er niet in past (te stroeve beentjes) en de andere kleinere pop verdronk erin. Voor de foto's leenden we Teigetje dus even, wiens staart wel wat in de weg zat, maar voor de rest wel voldeed aan de andere vereisten :)

Onder de kerstboom zal hier dan toch nog een derde pop komen, want zeg nu zelf, zo'n draagzak die niet gebruikt wordt, da's toch zonde!



maandag 27 oktober 2014

Woohoo! by Davina stelt zich voor

Dames, heren (?)

Ook van mij even een korte voorstelling.
Ik ben Davina, geboren op 25 juni 1982, samenwonend met Nik, moeder van een dochter Sam (°01/02/2012) en ons zoontje wordt begin februari 2015 verwacht.
Ik woon in Antwerpen (Merksem), maar ben afkomstig van de (stille) kempen. 

Na de geboorte van Sam ben ik beginnen naaien (zoals zovelen onder ons) en ik doe het echt super graag, het is voor mij echt een vorm van ontspanning en ik ben trots op de meeste creaties van mijn eigen hand, al ben ik realistisch genoeg om de imperfecties ook te zien :)

Ik sta in het onderwijs, dus deze week mag ik genieten van een weekje vakantie. Dit jaar geef ik alleen nog maar Engels (normaal gezien ook Nederlands) in het derde en vierde middelbaar.

Verder hou ik me nog bezig met toneel. Eind november spelen we 'Hartelijk gecondoleerd' in het NMKT te Merksem. Eens het december is, ga ik het dus eventjes wat rustiger aan kunnen doen, tot de volgende spruit geboren wordt natuurlijk.

Er staan voorlopig 10 projectjes op mijn naailijstje, en daar is dan nog niets uit Zo geknipt bij, dus ik werk mijn lijstje rustig af tegen de kerstvakantie en begin vanaf januari 2015 graag met jullie mee de nieuwe receptjes uit te proberen!

Je vindt mijn blog hier: Woohoo!