Posts tonen met het label Tas met verzonken rits. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Tas met verzonken rits. Alle posts tonen

woensdag 1 juli 2015

Tassen met verzonken rits

Vorig voor de zomervakantie maakte ik voor mijn 3 zoons een tas, konden ze lekker hun eigen spulletjes in meenemen naar de camping.


3 verschillende jongetjes, in 3 verschillende leeftijden, dus 3 verschillende tassen, gemaakt volgens hun wens, met zakjes, lusjes, haakjes enz.









dinsdag 22 april 2014

dinsdag 25 maart 2014

recept 27 in wasabi bleu

De tas met verzonken rits maakte ik nog nooit, ze stond al een eeuwigheid op de planning. Maar vorige week kwam het er toch van, in één van de mooiste stoffen uit de collectie van Petit Pan als je 't mij vraagt: wasabi bleu.





























Op mijn blog lees je er meer over.


maandag 10 februari 2014

Nepleer meets retro

Vandaag heb ik het boek er weer eens bij gepakt om een tas te naaien voor een jarige vriendin. Ik heb voor de buitenkant nepleer (ook wel kunstleder genoemd) gebruikt, en voor de binnenkant een retrostofje die ik in de kringloop vond in de vorm van een blouse ;-)
In plaats van paspel op de buitenzakken heb ik de binnenstof een beetje erboven uit laten komen.

Dit is het kleinere model, maar dan wel met de verzonken rits. Ook hier heb ik het paspel weg gelaten, ik vond het zonder toch net ietsje sjieker.

Zie hier de voering, gezellig al die bloemetjes zo bij elkaar.
En van het restje stof naaide ik nog een thee-mapje, aangezien mijn vriendin een echte theeleut is.

Gevuld met allemaal lekkere thee. Het pakket is nu onderweg naar Schotland, nu maar hopen
dat de kadootjes ook op tijd binnen komen.

 


woensdag 13 november 2013

Nog wat tassen recept 27

Ook bij mij een absolute favoriet! Dus heb er de laatste tijd nog enkele gemaakt:

een kleine met magneetsluiting:
DSCN5252

En een grote, met aangepaste afmetingen:
DSCN5261

Voor meer foto's en het verhaal, klik hier.

zondag 3 november 2013

Recept 27 op herhaling

Maar dit keer van tafelzeil.
Vond het wel spannend, had nooit eerder met tafelzeil gewerkt maar ik vind hem (op 2 schoonheidsfoutjes na) echt heel gaaf geworden!
Meer zien? Kijk op estherenco.blogspot.nl




donderdag 22 augustus 2013

Schoudertas met verzonken rits - verpleegsterthema

Mijn zusje nam onlangs de moedige beslissing om terug te gaan studeren. Verpleging nog wel!
Joepie! Ik kan natuurlijk niet anders dan blij zijn, als vroedvrouw zijnde :)
Ze was dan nog nekeer jarig ook, dus een cadeautje in het verpleegstersthema diende zich aan!
Bovendien was ze al een tijdje op zoek naar "een leuke gele tas".
U vraagt, wij maken!
Ik maakte de tas in gabardine, borduurde er een verplegersmurf op, en gebruikte de verpleegstersstof als voering. Ik vond ze toch nét iets te opvallend was om als buitenstof te gebruiken ;).
Als tussenvoering nam ik dikke wattine.
Voor de tassenband gebruikte ik een gele judogordel uit de Koodza. 2,5 meter keigoede tassenband voor 20 cent, daar kunt ge niet voor sukkelen, zeg nu zelf ;).

Patroon: Zo Geknipt! - Schoudertas met verzonken rits
 Met een toegestikt retrolintje aan een tassenhanger om de rits gemakkelijk te openen.




Ze was er neig content mee, zoals u ziet! 
Oja, dit is niet mijn modieuze interieur hoor ;) We waren, zoals u al geraden had, bij de meme en de pepe.


Voor meer creaties van Mamadammeke, klik hier.

dinsdag 20 augustus 2013

Eerste tas, recept 27

Met trots presenteer ik mijn versie van recept 27. Eigenlijk onze versie want mijn dochter heeft mee de stofjes gekozen. De tas is immers voor haar. Voor mij was het de eerste keer om met paspel te werken. Het viel niet tegen en het resultaat is dan echt af, vind ik. Meer creaties van mij kun je vinden op www.helemaalstof.blogspot.com






maandag 22 juli 2013

Schoudertas met verzonken rits.

Eerst mezelf even voorstellen, zoals het nieuwe leden van deze sewalong betaamd ;).

Ik ben mamadammeke, mama van een klein madammeke van intussen 21 maand, ik ben 27 lentes jong, vroedvrouw in het dagelijks leven en creatieve duizendpoot achter de uren.
Mijn blog vindt u hier.

Bon, een beetje na datum, omdat ik deze sewalong nu pas ontdekte (schaam schaam) presenteer ik u de "schoudertas met verzonken rits".

Onlangs ging ik voor iemand stofjes oppikken in het aterliert van Ella & Basiel. De lieve dame van deze webshop woont namelijk praktisch achter mijnen hoek.
Mijn alziend oog ontdekte, achterop een van de planken, een verborgen schat, namelijk een laatste reststuk Kokka met bloemetjes.
Deze stof zou een mamatas worden!
Et voila, hier is ze dan!


Voor de voering gebruikte ik limoengroene gabardine, en dikke wattine als tussenvoering.
De paspel maakte ik zelf met dik paspelkoord en de stof van de voering.
Voor de schouderband gebruikte ik kant en klare tassenband van bij Mertens, voor slechts 2 euro de meter.
De metalen dingskes recycleerde ik van een overleden Oililyken, aangezien ik toch nooit goesting heb in herstellingswerken, en zo maakte ze zich nog en laatste keer erg nuttig.

En voor nekeer zette ik zelfs de ritsenfobie opzij :).




zondag 14 juli 2013

Recept 27: de schoudertas (met vertraging)

Hoi Dames,


Met enige vertraging heb ik uiteindelijk toch de schoudertas met verzonken rits gemaakt.
Ik heb wel een tussenin maat getekend (ik kon namelijk niet kiezen welk formaat ik zou nemen).



Deze schoudertas was een kado voor de juf.
Het kleine elisanna tasje was voor de zorg juf.
Je kan ze ook op mijn blogje terug vinden. 

Ik denk wel dat ze er blij mee was.

Groetjes





woensdag 22 mei 2013

Nog een recept 27



Bij haar zag ik de schoudertas uit Zo Geknipt.  Die wou ik ook maken.  Toen zij naar Ikea ging bracht ze voor mij een stukje canvas mee.  Voeringsstofjes had ik nog genoeg, maar een stevig stofje zat niet tussen mijn voorraad.  Nu nog kiezen: welk voeringsstofje ?  Ikzelf wilde gaan voor kanarie geel, maar zij en zij raadden mij aan om voor oranje te gaan.  Nu nog op zoek naar oranje paspel en oranje ritssluitingen, gele had ik ondertussen al.  Bij Veritas vind je dat normaal gezien wel, alleen geen oranje paspel, wel biaislint.  Dan de paspel maar zelf maken, paspelkoord had ik nog van het stoffenspektakel.





Ik ben heel tevreden met mijn tas, ik heb ze gemaakt met een verzonken rits en het binnenzakje heb ik in een ander stofje moeten maken, mijn lapje voeringsstof was net iets te klein.  De bodem is nog extra verstevigd met een stukje placemat overtrokken met het voeringsstofje.

maandag 1 april 2013

Recept 27, Tas met verzonken rits

Stofjes gevonden! Tijd gemaakt en aan de slag met deze leuke tas.
Met fijne zakjes aan de binnenkant en een extra voorzakken!

Nu met een vaste draagband, maar een volgende wordt zeker met een verstelbare.

Tas met verzonken rits

Ik poste al op facebook een SOS berichtje omdat ik vooral aan het einde helemaal vast liep door gebroken en kromme naalden en ook het dikste stuk wat ik maar nauwelijks onder de machine doorkreeg maar uiteindelijk is het gelukt!






Kijk op  mijn eigen blog estherenco.blogspot.nl voor het uitgebreide verhaal en nog meer foto's


zondag 31 maart 2013

maart: recept 27 ... 2de Schoudertas met verzonken rits

Hallo iedereen... 

 Ik heb mij nog een schoudertas met verzonken rits gemaakt... 
Dit keer gebruikte ik een jeansstofje met een gouden paspellintje.   

 Voor de binnenkant koos ik een effen rood met een rood paspel met polkadotjes. Vind ik altijd mooi...

 

 

 De rits is een dubbele rits. Is nog praktischer in gebruik. 
Het ziet er een metalen rits uit maar het is een plastieken rits. 
Vind ik mooi passen bij het gouden paspellintje. 

   

Enkele details mochten niet ontbreken ;-)


Fijne paasdagen!