Posts tonen met het label Liesbeth. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Liesbeth. Alle posts tonen

zaterdag 7 februari 2015

Tipsy Tasje

Ik zag al veel leuke en vrolijke tipsy tasjes voorbij komen.
Gisteren had ik tijd om zelf aan de slag te gaan!
Ik dook in mijn stoffenvoorraad en haalde twee zwart/wit stofjes tevoorschijn,
leuk om te combineren met roze.
Ideaal project om restjes stof te gebruiken.
Ook mocht ik van mezelf geen nieuwe paspel en biaisband kopen
dus ook die gebruikte ik uit mijn voorraad.
Enkel een rits werd gekocht want daar heb ik geen voorraadje van...
Ik wilde de stofjes graag om en om terug laten komen daarom
koos ik ervoor om voor de mantel twee stofjes aan elkaar te naaien.
De naad zit onderaan het tasje, dat valt niet op!
 
 


de onderkant:
 
 

zaterdag 10 januari 2015

Driehoeksverhouding

Ik vind het erg leuk om weer mee te doen met de Zo Geknipt! Sew Along!!
Ook ik ging aan de slag met het patroon van de "driehoeksverhouding".
Dit is het resultaat:


Meer foto's zijn de zien op mijn blog

woensdag 29 oktober 2014

Bestempelde stofjes & ritstasjes

Ik maakte een stempel,
kocht watervaste stempelinkt,
bestempelde witte stof
en maakte er ritstasjes van.
 
Het resultaat:
 
 
Neem een kijkje op mijn blog:
 
 
voor meer foto's
&
een Give Away!

zondag 11 mei 2014

dinsdag 22 april 2014

maandag 27 januari 2014

Recept 14 en 15

Ik heb weer eens iets uit het boek gemaakt!
Deze tas maakte ik al vaker, maar nog niet eerder met de bloem.
 



woensdag 16 oktober 2013

Recept 14

Voor de tweede keer heb ik de dubbelzijdige tas gemaakt en dit is het resultaat:



 
 

woensdag 11 september 2013

Recept 18

Een cadautje voor een creatieve vriendin: ritstasje gevuld met knutselspulletjes.



vrijdag 6 september 2013

twee ronde kussentjes

Eindelijk af!
Twee ronde kussentjes voor op het balkon.
 
Tip: Vergeet niet op de goede kant van de stof het middelpunt van het kussen aan te geven (voordat je gaat vullen) anders is het lastig om de knopen precies in het midden te bevestigen (is bij mij dus ook niet helemaal perfect gelukt)
 


 
Zelfgemaakte stofknoop

 

maandag 10 juni 2013

Cadeau tip!

Het schooljaar is bijna afgelopen!
Voor de twee "contactouders" (hulpouders) van mijn klas (ik ben juf), maakte ik samen met de kinderen deze tissuedooshoezen. Aan de ene kant hebben de kinderen op wit katoen met textielstift hun naam geschreven en een tekeningetje gemaakt. Aan de andere kant zit een stofje in de lievelingskleur van de moeder voor wie het is.
 
 
 



woensdag 29 mei 2013

Recept 14

Jippie hij is af! Op mijn eigen blog kan ik nog geen foto's plaatsen want het is een (nog niet gegeven) cadeautje voor iemand die wel eens op mijn blog kijkt (tenminste dat hoop ik!) maar hier kan het wel!
Ik heb de omkeerbare tas gemaakt. Leuk om te doen en als je de beschrijving volgt dan kan er niet veel fout gaan. Ik heb een kleine aanpassing gedaan zodat de hengsels bij beide kanten van de tas passen.





donderdag 11 april 2013

Recept 16


De tissuedooshoes is af! Mijn favoriete (roze) stofjes is nu bijna op helaas.
Leuk om te maken alleen ging het niet helemaal goed. Ik knipte het biaislint 1 cm voor ipv voorbij de zijnaad af (lezen is soms lastig..). Gelukkig sloten de uiteinden precies aan en zie je er niks van!

maandag 11 maart 2013

Te laat! Recept 26

Ik ben heel de dag al druk aan het naaien... en nu ben ik (bijna) klaar: recept 26!
De nestelringen zitten nog niet helemaal goed. De ringetjes blijven loszitten, waarschijnlijk doe ik iets verkeerd dus als iemand nog een tip heeft, dan hoor ik het graag!

zaterdag 23 februari 2013

Recept 10

 
Mijn eerste recept: de herbruikbare tas!
 
Duidelijke uitleg, mooi patroon, door mijn onervarenheid heb ik toch wat foutjes gemaakt maar uiteindelijk is het goed gekomen!
Ik heb een collage gemaakt en daarop stel ik mezelf gelijk even voor: