Posts tonen met het label opvouwbaar tasje. Alle posts tonen
Posts tonen met het label opvouwbaar tasje. Alle posts tonen

maandag 21 maart 2016

Van drie hoeksverhouding naar kringlooptasje

In augustus van afgelopen jaar maakte ik project 4, het opvouwbaar tasje.
Niet helemaal volgens de beschrijving, ik maakte er mijn eigen variant van.
Klik hier voor dat verhaal.

Afgelopen week weer eens een nieuw exemplaar. De uiteindelijke uitvoering werd echter iets anders...
Ik vergat namelijk het driehoekje mee te stikken in de hoek, dus weg driehoeksverhouding.
Omdat ik toch al hengsels maakte ipv de handgreep uit het boek, greep ik terug naar een nog ouder opvouwbaar tasje variant, namelijk die van het kringloopproject van Sanne cq Eloleo Toch de voorloper cq basis van Zo Geknipt! nietwaar?

Dus een beetje van dit en een beetje van dat..... Zo Geknipt dus ;-)





woensdag 12 augustus 2015

Driehoeks verhouding maar dan anders

Het Michael Miller stofje lag al heel lang klaar, ik kocht het samen met een ander stofje uit de origami serie voor de recht op recht shirt (project 6a) bij Es-ster
Nu maakte ik er eindelijk nog een opvouwbaar tasje van. Maar wel met mijn eigen aanpassingen, want zo'n handvat bovenaan werkt bij mij niet. Ik heb hengsels nodig om de tas aan mijn schouder te kunnen hangen en aan mijn fiets. Ook maakte ik de tas enkel van stof met alleen een rand bovenaan om het geheel niet te dik te maken.
Het driehoekje maakte ik wederom weer wat groter dan vermeld zodat het geheel wat beter in het hoekje blijft steken.
Het blijft toch een heel pakket, ook door de grote van de tas. Maar prima voor in de fietstas. En daar was ze voor bedoeld.
Blijf verliefd op het stofje, vrolijk en strak, mooie geometrische vormen.

zondag 4 januari 2015

Opvouwbaar draagtasje uit Zo geknipt 2

Ik was het al bijna uit het oog verloren, maar werd door een alerte creatieve geest herinnerd aan de agenda van Sew along. Van de agenda voor februari en juli heb ik al wat gemaakt, maar voor januari dus nog niet. Daar kwam vandaag verandering in. Ik maakte het opvouwbare tasje uit Zo geknipt 2. Uit het eerste boek maakte ik al het opvouwbare tasje en dat heb ik steeds bij mij. Supermakkelijk!

Omdat we volgend jaar de plastic tasjes volledig willen bannen, kon een extra opvouwbaar tasje dan ook geen kwaad!

Omdat ik al opving dat het driehoekje soms aan de kleine kant wordt bevonden, maakte ik er een lapje van 14 cm op 14 cm van ipv 12 cm op 12 cm. Het patroon is eigenlijk heel eenvoudig, maar toch slaagde ik erin opnieuw te moeten beginnen. Ik had nl. de versteviging ondersteboven op de stof gestreken... Maar eind goed, al goed, ik ben tevreden over de tas. De tas uit deel 1 vind ik gemakkelijker om op te plooien. De tas uit deel 2 is een pak groter, dus dat is wel handig en ik denk dat ze sneller klaar is. Ik ben alvast tevreden dat ik niet met een achterstand moet beginnen aan de sew along :-)




dinsdag 30 december 2014

Nog snel een recept uit Zo Geknipt 1

Vlak voordat de Zo Geknipt Sew Along 2015 start, nog even laten zien hoe 7 keer recept nr. 10 uit Zo Geknipt 1 er bij mij uitzag. Een ideaal recept om stofrestjes weg te werken (al heb je voor de achterkant wel iets meer stof nodig).
Ik maakte 1 opvouwbaar tasje als verjaardagscadeau, 5 vanwege de Pay it Forward 2014 waar ik me dit jaar voor engageerde en wegens een mistelling ook één voor mezelf.







Hier kun je meer lezen over de pay it forward 2014 (en over die mistelling).

Voor nu rest me dan nog iedereen een creatief 2015 te wensen!

dinsdag 4 juni 2013

Recept 10

Hier alsnog recept 10. Het is een cadeautje geworden voor een goede vriendin van me. Ze krijgt er een hoesje voor een tissuedoos bij. De foto is tevens een zoekplaatje geworden: Zoek de kat!


Voor nog een foto kun je op m'n blog kijken.

Groetjes Marianne

donderdag 14 maart 2013

Recept 10 - Het opvouwbare tasje

Deze foto's zijn al wat langer klaar en dus de tasjes ook. Mooi recept voor de restant stofjes. 





Bij het eerste tasje (streepje) heb ik het recept precies gevolgd. De stof van het tweede tasje is wat dikker en daarom heb ik daar geen engelse naad voor gebruikt maar gewoon normaal afgewerkt, zodat je de afwerkingsnaad in de tas ziet zitten.

Jessica.

dinsdag 5 maart 2013

Opvouwbaar tasje (recept 10)

Tja, ik loop dus een beetje achter de feiten aan, maar hier komt dan mijn opvouwbare tasje van vorige maand ;-) Ik heb een stofje van mijn tante gebruikt (wit met bruine bloemen), de knopen van oma en het witte stof van mij. Zo zitten er dus drie generaties in 1 (in dit geval 2) tasjes.
Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt door kant en klare tassenband te gebruiken voor de hengsels.

En voor de knooplusjes heb ik biaisband gemaakt. Het was een leuk projectje om te naaien.


zondag 17 februari 2013

februari: recept 10 ... 101 keer herbruikbaar

Dag iedereen...

Hier ben ik dan met mijn februari recept.. ik koos voor de opvouwbare tas. 
Ik ben er zeker van dat ik die heel veel zal gebruiken. Het is dan ook iets praktisch hé ;-)




Vele groetjes en succes met jullie recepten ;-)

ps: ik vind het een leuk initiatief om deze blog op te richten én er aan deel te nemen...
Zo zien we eens wat anderen maken en kunnen we ideeën opdoen ...



donderdag 14 februari 2013

Nogmaals recept nr. 10: het opvouwbare tasje

Omdat het een erg gemakkelijk tasje is om te maken en cadeau te geven, nog maar eentje gemaakt. Deze is gemaakt van blauwe restjes, ik ben van plan om hem weg te geven, maar ik laat de keuze over aan de ontvanger welke het gaat worden, de vorige of deze.

dinsdag 12 februari 2013

Receptje nr 10!!!

http://querida-jotixa.blogspot.be/
Gisteren heb ik recept nr 10 afgewerkt, nl. het Herbruikbaar tasje...




Het recept is ook deze keer goed uitgelegd zodat je een instant succesbeleving ondervindt ;-)
Alles juist van de eerste keer!!
Helaas had ik niet goed geluisterd, ik heb namelijk iets te dikke stof gebruikt voor het tasje waardoor ik het niet gemakkelijk krijg opgeplooid, de langere hengsels zullen er zeker ook mee te maken hebben.

Maar al bij al, vind ik het eigenlijk een leuk, vrolijk tasje.
Het patroontje zal ik zeker nog eens gebruiken, maar dan wel met dunne katoen  ;-)

zondag 10 februari 2013

Recept 10: opvouwbaar tasje, nu wel met goeie hengsels

Mijn bijdrage voor februari: het opvouwbare tasje. Wederom van restjes, weer een leuk project om te doen, en zo af. Ik denk dat er nog wel enkele zullen volgen. Nu ik anderen bekijk zie ik dat ik de hengsels er verkeerd aan heb gezet. Waarschijnlijk komt dat van een opvouwbaar tasje die ik een keertje kant en klaar cadeau kreeg. Nou ja, volgende keer beter opletten. Ik ben tevreden.
Het stond met toch niet aan, dus het hele spul weer losgehaald, en nu ben ik helemaal tevreden.