Posts tonen met het label Esther. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Esther. Alle posts tonen

vrijdag 5 april 2013

Lentegeel

Hier is mijn dubbelzijdige tas in fris lentegeel!
Afgemaakt met de bloem (die op de foto nog niet vast zit...)










estherenco.blogspot.nl


maandag 1 april 2013

Tas met verzonken rits

Ik poste al op facebook een SOS berichtje omdat ik vooral aan het einde helemaal vast liep door gebroken en kromme naalden en ook het dikste stuk wat ik maar nauwelijks onder de machine doorkreeg maar uiteindelijk is het gelukt!






Kijk op  mijn eigen blog estherenco.blogspot.nl voor het uitgebreide verhaal en nog meer foto's


woensdag 20 februari 2013

In het gras

Nou, daar is hij dan, mijn picknick-kleed! Zoals sommigen anderen hier vond ik dit ook een flinke klus! Grote lappen stof, 1 deel geplastificeerd katoen en een IKEA dekbed als vulling. Alle ingrediënten voor een hoop gemeet, geschuif en getrek, de dekbedvulling stroopte onder de machine en maakte hier en daar flinke plooien...
Ik besloot tijdens het maken van de achterkant maar nergens meer naar te kijken en gewoon maar te stikken, het middendeel is immers recht en ach, het is een picknick kleed, als we erop zitten ziet niemand dat de witte banen wat scheef zijn, toch?!
De rood-witte ruitjes stof vond ik wel erg 'picknick'. Liever had ik rode boorden gehad maar dat lag er niet (stof van IKEA) en ik wilde beginnen dus, koos ik de witte. Het zal best snel vuil zijn maar het staat eigenlijk veel leuker dan ik dacht!
Deze zomer gaan we voor het eerst met de vouwwagen kamperen dus hopelijk komt het kleed goed van pas!