Posts tonen met het label Zo geknipt 1. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Zo geknipt 1. Alle posts tonen

zaterdag 22 augustus 2015

Nog maar eens het babyjasje

Drie babyjasjes maakte ik tot nu toe, en er staan er nog een aantal op het programma. Maar dit exemplaar is wel extra speciaal: ik maakte het voor mijn eigen vijf maanden oude baby. De mouwen zijn al bijna te kort, dus bij een volgend exemplaar maak ik die langer. Maar voor de rest ben ik super content met het eindresultaat!









Wil je het jasje mét model zien? Neem hier een kijkje.


woensdag 1 juli 2015

Tassen met verzonken rits

Vorig voor de zomervakantie maakte ik voor mijn 3 zoons een tas, konden ze lekker hun eigen spulletjes in meenemen naar de camping.


3 verschillende jongetjes, in 3 verschillende leeftijden, dus 3 verschillende tassen, gemaakt volgens hun wens, met zakjes, lusjes, haakjes enz.









donderdag 11 juni 2015

Schoudertas met verzonken rits

Ik naaide weer eens een tas. Deze komt uit Zo Geknipt deel 1. Ik had hem wel vaker gemaakt maar nog nooit uit leer. En daar wordt dit patroon ook wel erg mooi van.
Voor de binnenkant gebruikte ik tulpjes van het merk Soft Cactus. Instant vrolijkheid als je in je tas kijkt.
Om het geheel af te maken hing ik aan de rits nog een toepasselijk bedeltje.
Deze tas heb ik weg gegeven, maar ooit maak ik hem nog eens voor mezelf. In het leer, omdat het zo mooi staat.
 
 
 


maandag 4 mei 2015

Wijnfleszak

Een paar maanden geleden was een vriendin jarig. Zij houdt ook wel van een wijntje, dus kocht ik voor haar natuurlijk een heerlijke fles wijn. En om die in stijl te geven maakte ik de wijnfleszak uit het eerste boek van Zo Geknipt.
Het retro-stofje heb ik ooit eens gekregen van mijn tante. Het is een lekker stevig katoentje en dat komt met van die zware wijnflessen goed van pas.

Dit wijntje heet Choco Vine, super lekker. Maar het gaat natuurlijk om de tas.

Achter het wijntje zie je nog een glimp van mijn label. Het was een leuk project om te naaien

vrijdag 6 maart 2015

Babyjasje

Uit het eerste boek heb ik het babyjasje gemaakt, erg leuk om te maken.
Ik heb de capuchon verkleind.


dinsdag 30 december 2014

Nog snel een recept uit Zo Geknipt 1

Vlak voordat de Zo Geknipt Sew Along 2015 start, nog even laten zien hoe 7 keer recept nr. 10 uit Zo Geknipt 1 er bij mij uitzag. Een ideaal recept om stofrestjes weg te werken (al heb je voor de achterkant wel iets meer stof nodig).
Ik maakte 1 opvouwbaar tasje als verjaardagscadeau, 5 vanwege de Pay it Forward 2014 waar ik me dit jaar voor engageerde en wegens een mistelling ook één voor mezelf.







Hier kun je meer lezen over de pay it forward 2014 (en over die mistelling).

Voor nu rest me dan nog iedereen een creatief 2015 te wensen!

maandag 29 december 2014

Een zakdoekendoos met jasje aan, Zo geknipt!

Dit is mijn eerste creatie uit het boek ‘Zo geknipt!’ 
Het recept ‘een zakdoekdoos met een jasje aan.’ 
Er volgt vast meer :)

Hier vind je mijn blog: www.creativecatoo.com

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat. 

Nog even een vraag: Hoe zet ik dit berichtje op Facebook in de besloten groep?

woensdag 3 december 2014

Recept nummer 12 uit Zo Geknipt 1, Orde is een binnenza(a)k

Ik loop een beetje achter met de sew along van "Zo geknipt 1", maar sinds ik deel twee heb, ben ik weer helemaal "op dreef", zoals we hier altijd zeggen.
Deze heb ik gemaakt voor een vriendin waar ik vorig jaar de tissuedooshoes voor heb gemaakt.
Dit was wederom een erg leuk werkje om te maken.



zondag 30 november 2014

Tall meets small

Voor mijn opleiding moest ik rokjes tekenen op ¼ schaal. Van cirkelrok tot achtbanenrok met daarbij ook nog plooirokjes. Leuk om te doen en te weten hoe ze te tekenen, maar dan wil ik ook weten of ik ze ook kan maken. Mijn nichtje van 2 was model hiervoor. Mijn blog over dit project vind je hier.

Omdat ik ook erg graag tassen maak, wilde ik bij de rokjes een passend tasje maken. De Menina uit ZG 1 heb ik al een paar keer gemaakt, maar ik wilde nu iets anders. De Dubbelzijdig uit ZG 1 (recept 14) vind ik erg leuk, maar is veel te groot voor een hééél klein 2 jarig meisje. Ik heb daarom het patroon verkleind tot ongeveer 60% van het origineel. Om goed te kunnen laten zien wat het verschil is, heb ik ook het origineel gemaakt met dezelfde stofcombinatie.
Zie hier het resultaat:





dinsdag 28 oktober 2014

Overwinteren stelt zich ook voor ...

Joepie! Ik ga meeschrijven met de Sew along! Ik heb er erg veel zin in. Vorig jaar ben ik halverwege uitgenodigd door een lieve vriendin om mee te doen, maar de tijd ontbrak om de recepten volgens de kalender uit te werken. Ik heb ook nog niet alles uit Zo Geknipt! 1 gemaakt, maar een aantal recepten zijn favoriet. Het tafelkleed voor onze tuintafel doet het bijvoorbeeld erg goed.



Maar laat ik me eerst voorstellen: ik ben Renske Winter, moeder van 2 meiden en 1 jongetje (20, 18 en 10), getrouwd, werk 4 dagen per week als Senior Planner en volg de opleiding Costumière en probeer daarnaast nog allerlei projecten te maken. Mijn hoofd is vol ideeën, maar zoals zovelen onder ons, heb ik nog steeds dat extra potje tijd niet gevonden. En ook al ben ik Planner, heel veel dingen leuk vinden en willen doen is lastig te plannen :-)

Onlangs kwam de vraag langs of bloggers nog eens bij zichzelf te rade wilden gaan of ze echt in 2015 willen meeschrijven, omdat de animo zo groot is. Mijn eerste reactie was: laat iemand anders maar in mijn plaats schrijven, misschien heb ik niet genoeg tijd om al het verse voer uit te werken. Toen dacht ik: nee, dat is juist een leuke motivator om wel het voer tot me te nemen. Conclusie: hier ben ik!

Om alvast een begin te maken, heb ik de afgelopen twee dagen 2 Mandje krokantjes (is dat het juiste meervoud?) gemaakt. Ik blogte daar al over op mijn eigen blog, als het goed is vind je het hier.

zondag 19 oktober 2014

Een babyjasje

Gisteren viel, eerder dan verwacht, Zo Geknipt! deel 2 in m'n bus. Joepie! Ik heb gisterenavond meteen een lijstje gemaakt met dingen die ik zeker wil maken. Leuke vooruitzichten. Maar in afwachting van de komst van deel 2 maakte ik iets uit deel 1: het babyjasje.






Op mijn blog kun je er meer over lezen.