Posts tonen met het label Dieuwke-Sietse. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Dieuwke-Sietse. Alle posts tonen

zondag 14 juli 2013

Recept 27: de schoudertas (met vertraging)

Hoi Dames,


Met enige vertraging heb ik uiteindelijk toch de schoudertas met verzonken rits gemaakt.
Ik heb wel een tussenin maat getekend (ik kon namelijk niet kiezen welk formaat ik zou nemen).



Deze schoudertas was een kado voor de juf.
Het kleine elisanna tasje was voor de zorg juf.
Je kan ze ook op mijn blogje terug vinden. 

Ik denk wel dat ze er blij mee was.

Groetjes





maandag 29 april 2013

Recept 15: Bloemetjes (en bijtjes)

Voor een vriendin haar dochtertje mocht ik een communiekleedje maken. En het was al vrij snel beslist dat ik voor haar haartjes een diadeem met bloem erbij ging maken.

De diadeem met bloem is dan ook al een tijdje af want het is snel om te maken.
Het stofje is hetzelfde als het communiekleedje.
Maar omdat het zo'n dun stofjes is heb ik 1 zijde voorzien van vlieseline zodat het bloemetje toch enige stevigheid heeft.

Groetjes

donderdag 28 februari 2013

Nr. 10 - 101 herbruikbaar

Hoi Dames,

(of zijn er ook heren?)
Wel ik ga me eerst even voorstellen want dat is nog niet gebeurd.
Mijn naam is Daisy 31 lentes jong en ik heb 2 kindjes (en natuurlijk ook een man maar die blijft liever op de achtergrond). Ik lach héél graag, hou van héél wat dingen en kan van de kleinste dingen genieten.
Mijn 2de thuis is de kust en ben een pretparkenfan. (vooral eurodisney).

Al wat je met uw handen kan maken doe ik graag. Dat kan dus gaan van bakken, werken met papier en karton, naaien, breien en haken, of werken met hout.
Als blogster ben ik nog een beginnertje dus als jullie mij iets kunnen leren graag :-)
Daarom nodig ik jullie ook uit om eens een kijkje te nemen op mijn blogje en misschien word je wel mijn vriendje hahaha dat klonk goed (en kinderlijk) kon het niet laten ach het leven is al grijs genoeg,  maar misschien word je wel volger.
Ik hoop binnenkort iets meer tijd te hebben (mjah wat is tijd tegenwoordig hé) en dan hoop ik véél meer projectjes te delen met jullie.

Mijn receptje nummer 10 is toch al even klaar maar ik was er nog niet aan toe gekomen om het met jullie te delen.
Ik heb het maar in een gewoon simpel stofje gemaakt om het eerst eens uit te proberen voor ik het in duurdere stoffen maak. (mijn kast puilt uit van de stofjes maar ik ben bang om er mijn schaar in te zetten, kennen jullie dat??) En ik moet zeggen het ging wreed gemakkelijk, dit boek is op mijn lijf geschreven, het is erg duidelijk. (jammer dat niet meerdere boeken zo duidelijk zijn, het zou mij een hoop bloed, zweet en tranen besparen).




Groetjes Daisy!