Posts tonen met het label Mariette. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Mariette. Alle posts tonen
dinsdag 26 maart 2013
Boekomslag in Hollandse stijl....
De maand maart is al bijna voorbij en ik moest nog beginnen aan beide recepten, ik ben maar begonnen met het snelste project, hierbij het resultaat.
Ik heb een omslag gemaakt voor een boekje waarin ik al mijn naaisels bijhou sinds 2007.
vrijdag 22 februari 2013
Picknickkleed
.....mijn tweede bijdrage voor februari is het picknickkleed, recept nummer 21. Ik had nog een grote coupon stevige gordijnstof liggen en dat kon ik mooi opgebruiken voor dit project. Boven-, onderkant en de biezen zijn van dezelfde stof. Ik denk dat we hier wel plezier van gaan hebben.
Overigens vond ik de tip in het boek om de biezen door te stikken met een blindzoomvoetje super, ik had dit nog niet eerder gedaan en het werkte heel netjes.
zondag 17 februari 2013
Herbruikbaar tasje
Hier is mijn eerste bijdrage voor februari, het herbruikbare en opvouwbare tasje. Leuk om te maken en handig om te gebruiken, ik ben er blij mee :-)
dinsdag 29 januari 2013
Zwemtas
Met dank aan deze Sew Along heeft Sara er nu een vrolijke zwemtas bij. Erg leuk om te maken en net als enkele anderen hier heb ik ook geen nestelogen gebruikt, ik kon ze niet vinden in de juiste maat. Wil je meer lezen over de gebruikte stofjes, dan kan dat hier. Ik kijk nu al uit naar februari, vooral recept 10 lijkt me erg leuk om te maken.
Groetjes, Mariëtte
donderdag 10 januari 2013
2 tissuedoos-hoezen
Erg leuk om te maken en daarom maar gelijk 2....
Het stofje is een gerecyclede dekbedhoes met Rosali print, meer daarover kun je hier lezen.
Nu op naar de zwemtas, maar ik heb eerst nog wat ander naaiwerk liggen wat af moet.
www.mariettemaakthetzelf.blogspot.com
zaterdag 29 december 2012
Even voorstellen: Mariëtte
Hallo allemaal, hier is mijn voorstelberichtje. Ik ben Mariëtte, ik woon in Flevoland met mijn man en onze 3 kinderen, Jack (12), Sara (8) en Oliver (2). Vervelen doe ik me nooit, ik hou o.a. van kleding maken, haken, breien, bakken, blogs bekijken.....er zitten altijd te weinig uren in een dag om alles uit te voeren wat ik zou willen doen.
Ik doe hier aan mee om twee redenen, ik zie de laatste jaren mijn naaiproduktie steeds een stukje minder worden, daar wil ik graag verandering in brengen en dit lijkt me een leuke manier om dat te doen. Daarnaast staan er in het prachtige boek ook veel dingen die ik normaal niet zo snel uit zou kiezen om te gaan maken, ik heb bijvoorbeeld bijna geen ervaring met het maken van tassen, daar ligt dus een uitdaging voor me :-)
Jullie zijn van harte uitgenodigd om een kijkje te nemen op mijn blog: Mariettemaakthetzelf , je mag me ook toevoegen op facebook als je dat leuk vindt.
Ik ben erg benieuwd naar alle creaties die hier de komende tijd van alle deelnemers zullen verschijnen!
Ik doe hier aan mee om twee redenen, ik zie de laatste jaren mijn naaiproduktie steeds een stukje minder worden, daar wil ik graag verandering in brengen en dit lijkt me een leuke manier om dat te doen. Daarnaast staan er in het prachtige boek ook veel dingen die ik normaal niet zo snel uit zou kiezen om te gaan maken, ik heb bijvoorbeeld bijna geen ervaring met het maken van tassen, daar ligt dus een uitdaging voor me :-)
Jullie zijn van harte uitgenodigd om een kijkje te nemen op mijn blog: Mariettemaakthetzelf , je mag me ook toevoegen op facebook als je dat leuk vindt.
Ik ben erg benieuwd naar alle creaties die hier de komende tijd van alle deelnemers zullen verschijnen!
Groetjes, Mariëtte
Abonneren op:
Posts (Atom)

