woensdag 1 juli 2015

Juli: Kokers in overvloed

Voor juli staan de kokers op het programma. Een heel veelzijdig patroon waar je alle kanten mee op kunt. Ik wil er graag nog een keer een leuk etui van maken. Voor de Sew Along van juli koos ik echter voor wat anders.

Tialda  inspireerde me door op Facebook alvast te verklappen dat ze een toiletrolhouder voor op de camping ervan wilde maken. Nu ga ik niet naar de camping, maar het deed me wel denken aan de bol Unicat garen die ik meeneem op vakantie naar Griekenland. Vorig jaar stond de bol gewoon op tafel en ging mee in een plastic zakje.
Eerder dit jaar kwam ik van die handige 'kluwenhouders' tegen die ervoor zorgen dat je bol wol niet vies wordt. Leuk om te kopen, maar nog leuker om te maken natuurlijk!
Tja, dan is de keuze snel gemaakt, ik ga 'm maken met Project 16 uit Zo Geknipt! 2.

Voor de stof ga ik geplastificeerd katoen gebruiken die ik besteld heb bij Stoffendienst.nl. Je kunt ze een mailtje sturen, dan krijg je een catalogus in PDF toegestuurd. Ik vond er veel leuke stofjes tussen zitten, maar de testbeeldkatoen sprong er echt uit voor mij! In de deksel maak ik een gaatje waardoor de draad naar buiten kan. Misschien maak ik ook nog een houdertje voor mijn haaknaald erbij.
Het lukt me niet om de koker voor het eerste van de maand af te krijgen, daarom deze blog ter inspiratie en in de loop van de maand zal ik over mijn creatie bloggen!

Veel plezier met dit veelzijdige project uit Zo Geknipt!

3 opmerkingen:

  1. En die wc rolhouder van mij is nog in wording... Hij zou voor 19 july klaar moeten zijn.... Dat moet toch wel lukken toch? 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee, ik ben ook gek op testbeeldstof. Mijn zoon heeft een pet met testbeeld en even geduld aub erop. Echt zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!