dinsdag 11 juni 2013

Tips voor recept 19: Broodmandje

Ik ben nu bezig met het patroon van het broodmandje (beter laat dan nooit) en kwam op Facebook en in blogland een aantal tips tegen voor dit recept. Eerder kwam dit filmpje natuurlijk al voorbij.

Isolatiemateriaal
Nancy gebruikt ipv het knutselrubber isolatiemateriaal zo schrijft zij op de Facebookgroep:

"De juiste naam is P.E ondervloer voor laminaat. wordt verkocht op een rol van 1meter op 15 meter. Je kunt hem vinden bij IKEA, Gamma, Praxis, Kwantum... De prijs varieerd van 15 tot 20 euro per rol. Het is wel een grote hoeveelheid. maar als je nog mensen in de buurt weet dan kun je het altijd delen. Dit zijn ook altijd dingen die je over hebt na het leggen van een vloer. Dit is dan weer het voordeel van alles bewaren!"

Splitpennen
Andere Nancy schreef op haar blog dat ze in plaats van hamerdrukknopen splitpennen gebruikte, veiliger voor haar vingers omdat je daarbij geen hamer hoeft te gebruiken!

Strijkplankmolton
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar op het blog van Alice in Hobbyland las ik de tip dat zij tassen verstevigd met strijkplankmolton van de Hema. Misschien ga ik dat wel proberen.

Hebben jullie nog anderen tips die jullie willen delen?


1 opmerking:

  1. Ik heb het een keer met anti slip matjes van Ikea gedaan. Ging prima. Was ook een tip ergens op internet.
    Nu ben ik van het gemakzuchtige soort....en vind die extra stap toch jammer om te doen.
    Heb er nu een paar gemaakt met stevige stof aan de buitenkant en daartegen nog stevige vlieseline. De binnenkant is dan tafelzeil (kitsch kitchen heb ik tot nu gebruikt). En is dus wat stijver waardoor het gehele mandje goed blijft staan.
    En ik gebruik kam snaps als drukkers. Werkt ook super goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!