zondag 1 september 2013

Recepten september

Wat gaat de tijd toch snel, we zijn al ruim over de helft van de sew along en zijn aanbeland in september. Op het menu staan recept 18, de ritstas en recept 23, het babyjasje.

Recept 23
Aangezien ik hier nauwelijks kleintjes in de buurt heb, laat ik recept 23 dit maal aan mij voorbij gaan. In de FlickrPool van ZoGeknipt zijn mooie voorbeelden te vinden, hopelijk kunnen deze jullie ook voldoende inspireren!
epmaa

anneliesgils
elke wynants
Recept 18
Recept 18 heb ik zelf al meerdere keren gemaakt. De eerste versie was voor de Friendshipswap van Atelier Valerie rond Valentijnsdag 2013. Valerie schreef het volgende over de friendshipswap:
"De verliefde koppeltjes ga ik schrappen door friendship vriendinnen die iets leuks maken
voor elkaar en op deze manier laten weten dat vriendschap in deze wereld nog belangrijk is!"


Mijn friendshippartner, die ik niet kende, had aangegeven van landelijke stijl en natuurlijke kleuren te houden. Ik gebruik zelf vaak meer felle kleuren en had niet meteen voor ogen wat een landelijke stijl precies inhoudt. Googlen dus maar op deze termen om te kijken wat dan zoal naar voren komt.
Dit is het eindresultaat:
Ik voegde een extra biaisbandje en kantje toe om het landelijke gevoel terug te laten komen.
Ik maakte er ook nog een eloleotasje bij en een zakdoekhoesje om het setje compleet te maken.


Door een foutje met mijn herbruikbare Geotasje, had ik wat stofdelen over en besloot ik nog een ritstasje te maken met recept 18:

Ik noemde het tasje 'NoKoord', omdat ik paspelband zonder koord heb gebruikt, zowel in het tasje als in het bandje erbij;

Ik ben helemaal blij met de afwerking van de rits uit de werkbeschrijving, ik pas deze tegenwoordig op allerlei projecten toen!
Dit recept zal nog wel vaker uit mijn creatieve keuken rollen denk ik zo!







5 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Ik hoop vanaf deze maand terug aan te pikken. De afgelopen maanden had ik teveel aan andere projecten. Het ritstasje maakte ik al menigmaal. Het jasje wil ik zeker uitproberen deze maand.
    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De set in landelijke stijl is prachtig zeg!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah heb mijn rits tasje bijna af! Niet bijster orgineel qua stof zie ik nu....en weet goed dat je hem ook al hebt gebruikt.... Enfin... Mooie handige tasjes, en de techniek ook erg praktisch. Gaan we meer van maken toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hay Jos,
    Mooie tasjes!
    Het wordt nu echt tijd dat ik weer verder ga met de naaiprojecten uit dit mooie boek.
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!