zondag 5 oktober 2014

Even voorstellen: BiesMies

Mezelf. Twee dochters. Wederhelft. Dat maakt dit:

van het geboortekaartje van de jongste, uitgetekend door Andrea Maassen


Ik leerde eens een keertje stikken van mijn lieve grootmoeder, want zij vond dat ik al genoeg papieren kleertjes gemaakt had voor popjes die ik uittekende op ruitjespapier. Ze waarschuwde voor de krachtige Bernina en het wel-eens-scheef-kunnen-lopen van het stiksel. Apetrots was ik toen ze zei dat ik het goed deed (wat verwacht je ook anders te horen over kleindochters).


Ik heb geen naaiopleiding gehad en dat mis ik wel. Gewaagde stukken, specifieke termen... Dat gaat allemaal mijn petje te boven, maar dan zoek ik wel een oplossing om het moeilijke wat gemakkelijker te maken.

Ik hou van paspel en zou het bij elk naaiwerkje gebruiken. Als je een verpaspeld recept ziet verschijnen van Zo Geknipt!2 is het misschien wel van mij. Ik ben ongelooflijk benieuwd naar het nieuwe boek, maar in tussentijd ga ik nog proberen wat recepten uit het eerste boek te posten want voor mij is het nieuw om aan deze blog mee te werken. Feedback krijg ik graag!

Groetjes

Eleen (http://biesmies.blogspot.be/)

Sew Along 2015

Het boek is naar de drukker en zal vanaf 14 oktober in de winkels liggen. Je kunt het boek nu ook al online reserveren op diverse plekken.
Wij hebben besloten in 2015 ook weer een Sew Along te organiseren, dat wil zeggen dat we elke maand een of meer werkstukken uit het boek met elkaar willen maken. Niet is verplicht, er zijn geen deadlines. Elke maand wordt het nieuwe werkstuk via een blogpost hier geintroduceerd en kan iedereen op eigen tempo aan de slag. Wie wil schrijft op deze blog een stukje hierover (mocht je nog niet kunnen posten op dit blog lees dan de tekst op Doe Mee tab, we zullen de tekst nog aanpassen naar 2015) en/of post foto's binnen de Facebook groep. Daar kan je ook vragen stellen als je er even niet uit komt.
Wie vorig jaar al meedeed hoeft zich niet opnieuw aan te melden! 

Net als vorige keer houden we hier op het blog de agenda voor 2015 aan en kunnen hier dus geen werkstukken vooruit op deze agenda worden geplaatst. Binnen de Facebookgroep is het geen probleem om foto's van werkstukken in een andere volgorde te plaatsen. Op dit blog kun je ook gewoon bijdrages blijven posten uit Zo Geknipt! deel 1.


Deze Sew Along organiseren we, zodat we elkaar kunnen inspireren en stimuleren om aan de slag te gaan met dit leuke boek. Ook kan je je vragen stellen, mocht je er toch even niet uitkomen. We starten op 1 januari 2015 en eindigen 31 december 2015. Tijd genoeg dus om het boek te kopen zodra het uit is en je creativiteit er op los te laten!
Laat via bovenstaande button via je blog en facebook weten dat je met ons mee doet, hoe meer zielen, hoe meer vreugd! De link achter het plaatje vind je ook in de kolom rechts van deze post.

De komende tijd zullen we hier de agenda publiceren en meer informatie rondom de Sew Along. Heel veel voorpret alvast!

Tialda & Jos


zondag 21 september 2014

Bijna zover....

Het is bijna zover....volgende maand ligt Zo Geknipt! deel 2 in de boekenwinkels! Heb jij je boekenbonnen al in de aanslag? Riet onthulde op Facebook en binnen de Zo Geknipt! Facebookgroep de definitieve cover van deel 2, om te smullen niet?


Enige tijd geleden meldde ik dat er wat leuks aan zat te komen voor de Sew Along deelnemers....we mochten mee gaan testen aan de recepten van het nieuwe boek. De allereerste oproep op de eigen website van Zo Geknipt!2 leverde binnen een uur al meer dan 100 aanmeldingen op, het liep storm! Toen hadden de Sew Along fans nog geen kans gehad om zich in te schrijven via de groep. Gelukkig werd er nog een aparte inschrijving voor ons geopend en werden er speciaal een aantal testplekken speciaal voor ons gereserveerd.

Ik behoorde tot een van de gelukkigen. Je snapt het al....ik mag er nog niets van laten zien haha, dus alleen dan de stof maar even waar ik mee aan de slag ben gegaan....


 Ik kan je wel vertellen, ik ben erg blij met dit patroon en jullie zometeen vast ook!



dubbel babygeluk

Binnen een maand krijgen de zusjes twee broertjes. Da's babygeluk maal twee dus! En voor een heuse babyshower dit weekend maakte ik recept 23, ook maal twee.

babyjasjes (collage)



























Meer hierover vinden jullie hier.


dinsdag 16 september 2014

Nog een mini wasknijperzakje

Nog een mini wasknijperzakje. Als het patroon klaar is, heb je het zakje ook zo in elkaar. Heerlijk om te doen!


Dit is recept 25 uit 'zo geknipt'.

Groetjes, Marianne
www.mariannehaakt.blogspot.nl



donderdag 11 september 2014

Recept 25 voor minimensjes

Vorig jaar heb ik al eens twee wasknijperzakjes gemaakt naar het idee van recept 25. Ik kreeg de vraag of ik twee mini-exemplaren wilde maken. Uiteraard! Ik heb het patroon kleiner gemaakt, met deze zakjes als resultaat.


Meer info vind je op m'n blog.

Lieve groetjes, Marianne

dinsdag 9 september 2014

Happymess Knap Zakje

HayHay!

Deze zomer maakte ik deze knapzak...
Op mijn blog vind je meer info en foto's:

Nog heel eventjes wachten en dan komt deel 2 uit!
Ik kijk er erg naar uit :-)

Veel Liefs 
Daniëlle

maandag 8 september 2014

Mandje aan de hand van de tas op maat

Een tijdje geleden maakte ik al eens een mandje voor een kraampakket. De afmetingen van de stof heb ik toen berekend aan de hand van de handleiding van de tas op maat. Ik heb nu drie mandjes gemaakt voor op onze eigen babykamer. In plaats van vlieseline heb ik fiberfill gebruikt, zo zijn ze aardig stevig geworden en hebben ze ook wat meer body gekregen.


Meer kun je lezen op m'n blog!

Fijne week!
Lieve groetjes, Marianne

donderdag 4 september 2014

een jasje voor een nog-te-komen-baby

Ik maakte een jasje. Voor een baby die nog moet geboren worden. In Göteborg nog wel, dus warm moest het zijn.

babyjasje (folded)


























Meer lezen en kijken kan je hier.

babyjasje (open) 


zaterdag 30 augustus 2014

Er komt iets leuks aan......

Heel veel kunnen we er nog niet over zeggen, maar wel dat het te maken heeft met deel 2 van Zo Geknipt! dat in oktober van dit jaar uit gaat komen!

Houd onze Facebookgroep in de gaten: www.facebook.com/groups/ZoGekniptSewAlong

vrijdag 29 augustus 2014

Receptje 18 als turnzak.

Mijn zoontje start volgende week in het eerste leerjaar!

Daar hoort een nieuwe turnzak bij:





Kijk eventjes naar mijn blogberichtje voor de volledige uitleg:

Liefs,
Laura

donderdag 26 juni 2014

Mandje op maat

M'n schoonzus gaat bijna bevallen van een nichtje. Ik heb voor haar een kraampakket gemaakt. Het mandje heb ik gemaakt met de handleiding van de tas op maat, recept 6. Het is ongeveer 20x20x20 geworden.


Nu maar hopen dat m'n nichtje zich snel meldt! ;)

Aangezien de inhoud van het mandje niet uit 'zo geknipt' komt, laat ik het hier bij het mandje. Nieuwsgierig? Kijk dan even op m'n blog.

Groetjes van Marianne
www.mariannehaakt.blogspot.nl

dinsdag 3 juni 2014

Zakdoekhoes

Ik maakte ze enkele weken geleden, in serie ;-)
Nu heb ik er al eentje cadeau gedaan
en zette ik er één in mijn auto!



Op mijn blog, kan je er alles over lezen...
Ze blijven leuk om te maken, niet?!


woensdag 14 mei 2014

Nog twee keer receptje 18

Voor de verandering...

...nog een koppel ritstasjes.

Ik begin ze te kunnen maken zonder elke stap elfendertig keer te checken
in het alomgeprezen Zo geknipt boek.
Dus ja, er gaan er nog meer volgen....
:-)

zondag 11 mei 2014