zondag 3 mei 2015

Behoorlijk omkeerbaar baby jurkje

Deze maand twee geweldige projecten: een tas en een babyjurkje. Hoewel ik ook van plan ben om de tas te maken begon ik met het babyjurkje. Op een of andere rede wil ik altijd iets veranderen aan een patroon en dit patroon leek me echt ideaal om een omkeerbaar jurkje mee te maken, ik vergiste me daar echter een beetje in.


Een bias afwerking en kam snaps zijn ideale ingrediënten voor omkeerbare kleding, maar ik realiseerde me niet dat het binnenvoorpand een heel stuk overlapt met het buitenvoorpand. Zonder aanpassing aan het binnenvoorpand komen de kam snaps dus ver van de rand (als de jurk binnenstebuiten zit).



Ik realiseerde me dit probleem pas toen de jurk al in elkaar zat en de eerste kam snaps rij er al op zat. De jurk wijkt echter nog zo veel als waar ik voor vreesde en is prima draagbaar binnenstebuiten. Ik verwacht dat ik nog een kam snaps aan de onderkant van de jurk ga plaatsen, maar ik wacht even af. Mocht ik hetzelfde nogmaals proberen, knip ik het binnenvoorpand smaller, zodat aan beide zijde de knopen dicht bij de opening zitten.



De pasvorm van de jurk is heel goed, ze kan er heel fijn in bewegen en spelen.


Ik paste knopen per kant af op de gebruikte stof. Meer achtergrond info over de stoffen, knopen en meer foto's vind je op mijn blog.


6 opmerkingen:

  1. Wauw, leuke jurkjes ;) goed gelukt en leuke stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig jurkje! leuke kleuren combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, alleen net niet in de juiste lente kleuren zoals die van jou :)

      Verwijderen
  3. Ik vind die omkeerbaarheid wel tof! Misschien het patroontje wat aanpassen voor een volgende keer? En eigenlijk gaat het zo ook, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat best zo volgende keer inderdaad een smaller binnenpand knippen dan is er geen probleem.

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!