maandag 4 mei 2015

Nog een Appels & Peren

Ik maakte al eerder deze zwarte versie van punta di roma. Ik was er niet helemaal tevreden over, de band onderaan vind ik niet fijn  (zo precies op mijn breedste gedeelte) en de hals was bovenin wat te wijd. Terug naar de tekentafel dus.
Ik maakte 'm zo wie zo langer door te meten tot net onder het dikste gedeelte van mijn buik (i.p.v. op) en haalde een spie weg in het middenvoor pand. Toen ik haar versie zag, besloot ik de versie zonder band te maken. Ook haalde ik het verschil van 1 cm weg uit het middenvoor- en achterpand, zodat ik nu een shirt heb dat aan de voor- en achterkant 100% gelijk is.
Ik gebruikte een stofje dat al een poos deel uit maakt van mijn voorraad, dat ruimt weer een beetje op.
Conclusie: ik blijf 'm wat strak om de buik vinden zitten en bovenin mag er nog meer ruimte uit het middenvoorpand weg. Maar goed, het is een draagbaar, vrolijk shirt geworden!

patroon: shirt voor appels & peren uit boek Zo Geknipt! 2
stof: tricot gekocht bij Karteris Barneveld als ik me goed herinner

3 opmerkingen:

  1. Wat knap, al die eigen aanpassingen. Hoop dat ik dat ook nog eens leer :-)
    Shirt staat goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig stofje! Dat je die hebt laten liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik heb net de mijne klaar!! Supershirt!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!