Als beginnende naaister begon ik wat onzeker aan dit recept. Het is echt de teksten die ik hier las waardoor ik het gewoon durfde te proberen.
Het knippen van de stof, stikken van het hengsel en het paspelband heb ik verdeeld over een aantal avondjes. Paspelband heb ik al een aantal keer eerder gebruikt en ik ben er groot fan van!
Aangezien mijn kleding stijl niet erg kleurrijk is heb ik een totaal andere keuze gemaakt dan de meeste hier. Ik had een mooie dunne wollen stof liggen en in combinatie van het frisse geel maakt het dat de tas niet heel winters is geworden. De binnenstof zag ik ooit eens ergens en heb ik een stukje meegenomen, ahum.
Mijn do's
Heel goed lezen
Durven en doen
Als je denkt in tijdnood te zitten is het opdelen van het project heel fijn!
Maak de hulpstiksels zoals in het boek word aangeraden, de tas glijd zo gemakkelijk onder de naaimachine door zonder dat de stof verschuift (vooral als het om meerdere lagen gaat)
Verleng het hengsel, heb ik niet gedaan maar bij een volgende tas ga ik het zeker doen
Mijn don'ts
Knip delen 5 niet twee keer apart want die knip je waarschijnlijk al uit de hoekjes van de andere delen, voila dat past dus gemakkelijkKort hengsel, als er een volgende tas komt, zeker met een langer hengsel.
Een fijn detail is mijn eigen label dat ik voor de eerste keer gebruikte in de project, in mijn enthousiaste gelijk 2x haha. En in de andere blog wordt vaak gemeld hoe vaak het tornmesje aan het project te pas kwam: 1 maal, niet slecht voor een beginneling ;-)
Ik ben oprecht trots op mijn tas, en dat zeg ik zo stoer om andere beginners te motiveren om deze tas te gaan maken want dat kunnen we!
Voor een andere naaiprojecten en geblog van mij, kijk hier