woensdag 3 april 2013

Omkeerbare tas, recept 14

Deze tas zou ik maken voor mijn 2de dochter maar de tas valt nogal groot uit volgens haar gestalte.
Daar had ik dus niet bij stil gestaan.
Ze heeft deze twee stoffen gekozen maar nu moet ik dus nog een andere tas maken, alleen jammer dat mijn stof op is.  Het wordt zoeken op het WWW naar een gelijkaardige stof.  (Het turkois met gele stippen vind ik zelf heel leuk).

Het maken viel nog wel mee maar de hengsels begreep ik niet zo goed.
Je moet dus 2 maal 48 cm op 8 cm knippen (deel 2) maar dan heb je toch niet genoeg?
Ik heb dus 2 maal 48cm op 8 cm geknipt in de ene stof en dit nog 2 maal in mijn andere stof.
Daarvan maakte ik 4 hengels en zette van elke stof 1 tegen elkaar zodat beide kante een hengsel in bijpassende stof zou hebben.

Ik heb het dus op mijn manier (ofwel heb ik het boek verkeerd begrepen) de hengsels gemaakt.

Groetjes Nancy
http://stikplezier.blogspot.be
Dit is mijn resultaat:


3 opmerkingen:

  1. In het boek maken ze de hengsels van 1 kleur stof. Je vouwt je lap dan in vieren (wordt in het boek uitgelegd) Ik maakte ze ook van 2 kleuren dus ik knipte 4x een strook van 48 x 4cm.
    Hij is wel erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijke stofjes heb je gebruikt! Hoop dat je zo nog kunt vinden.
    Ik zie dat jij hetzelfde probleem met de plooien boven hebt gehad, de tas is nu breder dan in het boek bedoeld is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleurencombinatie vind ik dit!!! Waw!! Mooi gedaan:)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!