maandag 22 april 2013

Oranje boven {recept 15}

In het kader van Koninginnedag (of dit jaar Kroningsdag) maakte ik de bloem die nooit verwelkt in het retro-oranje. De eerste bloem die ik maakte daar zag je veel draadjes nog aan de bovenkant.
Dus die knipte ik een beetje weg, en naaide heel veel tussen het knoopje en het vilt om ze weg te krijgen. Bij het tweede bloemetje maakte ik kleinere rijgsteekjes, en idd je zag geen draadjes meer boven het knoopje verschijnen. Maar de knoop viel toch een beetje tussen de blaadjes. Bij bloem drie en vier deed ik onder de knoop nog een kleiner knoopje die precies tussen de blaadjes past. Nu zijn ze goed naar mijn zin. Dus ik sta er gekleurd bij op Koninginnedag.
 
Nog een laatste tip: maak de blaadjes van karton. Je legt ze dan op je stof, trek ze om met een scherp potlood, en je kan ze zo makkelijk uitknippen en langs het binnenste lijntje stikken.

Nu op naar het volgende recept.


1 opmerking:

Leuk dat je een berichtje achterlaat!