vrijdag 18 januari 2013

recept 26

De zakdoekdooshoes (ik krijg dat woord amper uitgesproken zonder erover te struikelen) liet ik aan mij voorbij gaan. Ik heb geen zakdoekdozen in huis, wij zijn nogal van de oude stempel en hebben stoffen zakdoeken. Ik zag daarom ook hélemaal geen reden om zo'n ding in mekaar te steken, al heb ik eerlijk gezegd wel nagedacht of ik er geen alternatief doel voor kon vinden.
Niet dus.
Ik schakelde dan maar meteen over naar recept 26 : de zwemzak. Niet dat er dan wel nood was aan een zwemzak. Ook al niet. Maar wel aan een turnzak! En eerlijk : dat is toch eigenlijk net hetzelfde? Trouwens, bij gebrek aan waterbestendige voeringstof kon ik ook niet anders dan er een turnzak van  maken. Dus hier is hij : recept 26 voor de Zoon!





























De dinostof kocht ik ooit op een stoffenspektakel. Iedereen weet dat het heel moeilijk kan zijn om mooie jongensstoffen te vinden die dan ook nog eens niet té kinderachtig zijn, dus ik was blij toen ik deze vond.





























Nestelogen en toestanden had ik niet in huis, dus maakte ik onderaan de zak gewoon twee flapjes om het veterkoord door te steken. Werkt even goed.
Ik ben tevreden. De handleiding is zoals steeds heel duidelijk, er is weinig ruimte om fouten te maken, lijkt me. Een geslaagd recept!


10 opmerkingen:

  1. Hij is leuk! Gave dino stof, dat zou hier bij zoonlief ook in de smaak vallen.
    Nu weet ik niet zo goed wat nestelogen zijn (toestanden begrijp ik dan wel weer wat beter) maar ik vind die flapjes juist erbij passen. Erg stoer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi !! En heel mooi afgewerkt. Ik hoop dit stofje ook nog eens te kunnen achterover slaan op een stoffenspektakel, want heb ondertussen ook een dinogekke zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superstoer, mooi gemaakt en je zoon zal er ongetwijfeld erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, door je leuke aanpassing van de 'ogen' die ik niet wou kopen... zal ik me misschien wel nog eens wagen aan de tas! Leuk gedaan!

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke stoere tas geworden, superleuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goede oplossing, die lusjes! Mijn zwemzak zit in elkaar maar nu dus nog die nestelogen. Had ik dit maar eerder gezien...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, hoe simpel kan het zijn om die oogjes te vervangen door een lusje, blijkbaar ben ik niet de enige die daar niet aan gedacht heeft haha, dat maakt deze sew along zo leuk!

    Mooie stoffen- en kleurencombinatie heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooi en best stoer turnzakje! Prachtig gedaan, zo zonder die nestelogen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf stofje met die dino's, mooi gedaan, lusjes ook goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!