zondag 13 januari 2013

Recepten voor februari: tasje en picknickkleed

We zitten nog midden in de recepten van januari, maar ik wil toch alvast jullie aandacht vragen voor de recepten van februari. Op de agenda staan dan het herbruikbare tasje (recept 10) en het picknickkleed (recept 21).
recept 10 al gemaakt door Dreamstuff
Herbruikbaar tasje, recept nummer 10
In recept nummer 10 is een zetduiveltje geslopen zoals Sanne dat zo mooi verwoordt: "Op pagina 98 knip je het aantal patroondelen zoals staat aangegeven boven de kleine patroontekeningen en niet zoals de tekst ernaast vermeldt. "
recept nr 10 al gemaakt door Fie!

Recept nummer 21, het picknickkleed
Voor dit recept doe ik graag een persoonlijke oproep. 

Ik heb zelf geen kinderen en wij picknicken hier thuis ook niet, dus ik ga het picknickkleed maken voor de CreaPower Mappa Mondo Marathon op 16 maart 2013 die ik vanuit Stichting CreaPower mede organiseer.
Tijdens de Mappa Mondo Marathon willen we met zoveel mogelijk vrijwilligers 12 uur lang achter de naaimachine voor de Mappa Mondo huizen van het Rode Kruis waar ernstig zieke kinderen tijdelijk worden verzorgd. Met de Mappa Mondo Marathon willen wij de woonkamers van nieuwe kussens en gordijnen voorzien en verder droomdekens, verkleedkleren en speelkleden maken voor de kinderen.
Dus mocht je niet weten wat je met een picknickkleed moet doen, maak 'm dan en doneer 'm aan Mappa Mondo. We kunnen veel kinderen blij maken hiermee. Je kunt eventueel ook een droomdekentje maken, dan gebruik je geen zeilachtig materiaal, maar zachte katoen aan beide kanten.

Als je het leuk vindt, kun je natuurlijk ook 16 maart meehelpen als vrijwilliger en daar achter de naaimachine kruipen. Er komen creatieve vrijwilligers uit alle hoeken van Nederland (Belgische deelnemers zijn natuurlijke ook van harte welkom!). Iedereen is welkom! Je kunt je hier inschrijven. Mocht je niet de volle 12 uur kunnen/willen komen, geen probleem, je kunt ook een gedeelte van de dag komen!

3 opmerkingen:

  1. Goed initiatief... En tof dat je mijn tas erop zette! Ik nam juist een foto van mijn 2de!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohlala, ik moet nog beginnen aan de januari- recepten ... Ik zal er maar ns invliegen dan, zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen haast, tijd genoeg! Je kunt ook na januari nog posten over de zakdoekdooshoes en de zwemtas hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!