dinsdag 18 december 2012

Even voorstellen: een andere Lies

Hmm, mensen stellen zich voor. Laat ik dan even een kuddebeest zijn en meedoen.

Ik ben dus Lies, opgegroeid met handwerken. Als baby ging ik niet naar een onthaalmoeder (in mijnen tijd was dat nog niet echt in de mode), maar mocht steeds bij een tante gaan die naaister van beroep is. Dus volgens mij heb ik het letterlijk met de paplepel binnen gekregen. Wanneer ik voor de eerste keer achter een naaimachine zat, kan ik me niet echt meer herinneren, en al lang daarvoor naaide, breidde en haakte ik reeds poppenkleertjes, kleertjes voor barbie's, knuffels,...
Mijn eigen stikmachine kocht ik toen ik alleen ging wonen, en ging ik lessen volgen om het allemaal eens te leren volgens de regeltjes. Inmiddels ben ik daar wel mee gestopt, wegens te weinig tijd. Het beetje vrije tijd dat ik heb, zit ik liever thuis achter de naaimachine men eigen ding te doen, dan de verplichte stukken tijdens de les, die je toch nooit gebruikt :)

In het dagelijkse leven ben ik echter ergotherapeut in een woonzorgcentrum. Maar tijdens de knutseluurtjes zoek ik vaak het gezelschap op van mijn collega-animator!

Waarom ik meedoe aan de SewAlong? Gewoon, omdat ik daar eens zin in had (het leven hoeft niet ingewikkeld in elkaar te zitten, niet?).. Ik had het boek al een tijdje liggen (van meteen toen het uitkwam) en vond het wel leuk om op die manier alles uit het boek eens onder de loep te nemen. En uiteraard omdat ik benieuwd ben naar wat andere mensen maken!

1 opmerking:

  1. Haha, herkenbaar dat van naailes! Ik ben gestopt met de opleiding, maar maak uit het boek wat ik zelf wil in de weinige tijd die ik heb.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!